Barnen

Nyckelpigor och hajar - Vi går på på Grodan!

Ni kanske tror att vi barn på Grodan kallas för grodyngel, men så är det inte. De minsta grodorna är nyckelpigor och när de växer till sig blir de stora hajar.

Nyckelpigorna har sitt bo på nedervåningen i vårt hus medan hajarna härjar där uppe. Men vi gör också många saker ihop. När vi är ute och leker busar nyckelpigorna och hajarna ofta tillsammans. Det är jättekul!

Vi leker mycket ute, hoppar i vattenpölar och åker rutschkana. Någon dag under veckan har vi utedag i Grodan-skogen. Där finns många spännande pinnar, kottar och hemliga gömställen. När vi blir hungriga äter vi mat, ofta utomhus. Sen vilar vi. Nyckelpigorna får en egen vagn som de får sova i och hajarna vilar med en saga.

På fredagar har vi fredagsmys, då brukar det bli något extra gott till fika. Det är nästan lika bra som grönsaksstunden före lunchen. Köksan lagar förresten jättegod mat åt oss. Det är nästan alltid "det godaste vi nånsin har ätit". Det är jätteroligt när våra föräldrar kommer på besök, då får man visa dem hur man ska göra på Grodan.

De allra största hajarna, 5-åringarna, har en egen klubb. Då brukar vi få göra lite extra kul och spännande

saker. När vi träffas i vår klubb brukar vi kalla oss "lejonklubben".